Öğrenci koçluğunun uygulandığı okullarda, akademik başarının yükseldiği ve disiplin problemlerinin büyük ölçüde ortadan kalktığı gözlenmiştir. Öğrenci koçluk sistemi; akademik başarıda, eğitim hedeflerinin yerine getirilmesinde, öğrenci problemlerinin çözümünde anahtar yöntemler sunar.
OKULLARDA ÖĞRENCİ KOÇLUĞU SİSTEMİ
Öncelikle bu proje ile 3 dönemdir uğraşan biri olarak şunu söylemeliyim; kesinlikle gönüllülük ve istek projenin temelini oluşturuyor. Gönüllülük ve istek olduktan sonra öğretmen ve öğrencide sistem çok güzel bir şekilde planlanmış ve muazzam sonuçların doğuracağı ön görülmüştür ki bazı bulgular (2016 YGS-LYS sonuçları ve ÖSYM Yerleştirme sonuçları) bu öngörüyü doğrulamaktadır.
12. ve 8. sınıf öğrencileri bütün öğretmenler arasında eşit bir şekilde dağıtılır (okul idaresi tarafından), ideali her öğretmenin 3 ya da 5 öğrenci ile çalışmasıdır. Daha sonra veli-öğrenci-öğretmen proje sözleşmesi imzalar. Bu sözleşmede ki amaç tarafların sorumluluklarının proje başında konuşulması ve hemfikir olunarak projeye gönüllülükle bütün paydaşların desteği alınarak başlanmasıdır. Sözleşme imzalanmadan önce öğretmen, sözleşmenin içeriğini, sene içerisinde yapmayı planladığı çalışmaları ve projeyi veliye ve öğrenciye anlatır. Daha sonra sözleşme tüm paydaşlarla imzalanır.
Görüşme planlaması yapılırken şu hususlara dikkat edilmelidir. Koç öğretmen, öğrencileri ile en az ayda 1 görüşme planlamalı (görüşmeler 30-40dk aralığında ve koç öğretmen-öğrenci şeklinde bireysel olarak gerçekleştirilmelidir) ve bu görüşmelerin tarihi, konusu, içeriği bir önceki görüşmede belirlenmelidir. Bu sayede öğrenci görüşmeye hazırbulunuşluk düzeyi yüksek bir şekilde gelecektir.
Görüşmelerde bir sonraki görüşme tarihine kadar hedef soru çözüm sayısı, konu tamamlama belirlenebileceği gibi bir sonraki denemede hedef net artışları da belirlenebilir. Ancak bu konuda dikkat edilmesi gereken husus şudur; öğrencinin çözemeyeceği kadar hedef soru çözümü, konu tamamlama belirlemek ya da yüksek net artışı belirlemek öğrencileri psikolojik açıdan olumsuz etkileyecektir. Soru çözüm, konu tamamlama ve net artış hedeflerini azar azar arttırmak, adımları ufak ufak atmak öğrencilerde başarı duygusunu pekiştireceği gibi, aynı zamanda bu duygu sayesinde öğrenciler sınava çalışmaya güdülenecektir.
Öğrenci ile görüşmelerimizi bu şekilde ayarladıktan sonra, ayda en az 1 kere veli okula davet edilmeli, belli aralıklarla veliyle telefonda görüşülmelidir. Bu çalışmada amacımız, öğrenci ve velinin önemsendiğini ve ilgilenildiğini hissetmesi, velinin öğrencisinin başarısı hakkında bilgi sahibi olması ve en önemlisi aileyi eğitim sürecine dahil etmektir. Aile ile işbirliğinin öğrenci üzerinde olumlu bir etki yaratacağı muhakkaktır.
Okul Psikolojik Danışmanının Görevleri;
Okul İdaresinin Görevleri;
Adres:
15 Temmuz Mah. Ergani Cad. No 108/1 Dicle / DİYARBAKIR
Telefon
04125612100